lördag 21 mars 2015

Glassveckan som gått:

"Jag tänkte inleda med att be om ursäkt!"

Jag har inte avlidit, GB har inte kapat min sida i försök att tysta mitt hat mot Big-Pack boxarna, och tyvärr har inga maniska fangirls kidnappat mig.
Anledningen till min frånvaro under den senaste perioden kan sammanfattats i två ord "Tenta Period".
Då denna dock snart är över kommer bloggen återgå till sitt veckoschema med ca 2 uppdateringar per vecka, varav minst en är en recension.

Jag ville även ta detta tillfälle i akt och tacka dig för att du läser, tack för att du ger mig chansen att göra din värld lite lite godare!


Glassfestival i Stockholm 21-22 Mars!:

Den 21-22 Mars håller årets glassigaste festival hus i Globen där den samsas med lakrits och choklad för en överdos av fett/kolhydratrik lycka!

Ett flertal producenter kommer visa sina produkter, erbjuda provsmakningar, glasskola och även ge dig chansen att skapa din egen glass på plats.

Ett måste för dig med intresse för kyliga delikatesser.





Sänkdalens Glass lanserar sorbet:

Sänkdalens glass lanserar inte bara spännande smaker inför våren, utan släpper även nu något som varit mycket efterlängtat, sorbet.

Ett bra initiativ enligt mig med tanke på hur pass mycket företaget växt, och hur pass många laktosintoleranta kunder de eventuellt missar då de tidigare ej haft något alternativ för dessa.

Med den höga kvalitet denna producents andra smaker generellt sett håller kommer iallafall jag garanterat att försöka lägga vantarna på denna nyhet!




Vapnö Gårdsmejeri utsedda till "årets smakutvecklare 2015":

Vapnö gårdsmejeri, inom glassvärlden mer kända för att producera SIA's frozen yoghurt, har nyligen kammat hem priset för "årets smakutvecklare  2015".
Otroligt kul att en mindre producent uppmärksammas på det här viset, och något som gör mig ännu sugnare på att recensera deras uppenbarligen högkvalitativa froyo!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar