onsdag 12 november 2014

Recension: Lejonet&Björnen Hallonsorbet

"Hallonsorbet"

Lejonet&Björnen bjuder denna gång på en sorbet gjord på respektabla 29% av det somrigaste bäret som finnes.
Visserligen rymmer denna förpackning lite andra tillsatser som mången glasspuritan säkerligen kommer reta sig på, men jag kan redan nu intyg att ingen utav dessa påverkade kvalitén nämnvärt.




Visuellt möts jag av en otroligt intensiv rosaröd kulör av det ljusare slaget, inte ett spår av grynighet syns och jag får vid min första sked bekräftat att sorbeten är silkeslen utan tillstymmelse till inblandningar.

Smaken är intensiv och något söt, hallonsmaken lägger sig aldrig utan att äta glassen känns lite likt att kontinuerligt hälla i sig en kanna iskall starkt blandad hallonsaft.

Det enda negativa jag hittar hos glassen är att sötman ibland tar överhanden, men framför allt att den silkeslena konsistens långsamt får mitt intresse att svalna i takt med att jag blir allt mer desperat efter något som bryter av.




Glassguruns Kommentar:
En riktigt god hallonsorbet, men något stel då den är lite för "fin i kanten"

Förpackning:
Ljus, underbart färgschema och lekfull design, hade det inte varit för texten som känns malplacerad hade denna hört hemma bland mina favoriter.

Köpa igen?
Ja

------------------------------------------------------------------------
Pris: Gåva tack Lejonet&Björnen! ( rek pris: 49:-)
Inköpsställe: ICA Kvantum Gränby
Storlek: 500ml  (vikt=415g)
Ekologisk: Nej 
Kcal / 100 ml: 178
------------------------------------------------------------------------
Smak:  = 7 / 10
Balans: 4 / 5 
Konsistens: 4 / 5 
Ätvärde: 3 / 5
-----------------------------------------------------------------------
Totalt: 18 / 25 
-----------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar