lördag 6 september 2014

Lohilo lanserar proteinglass!

Som ni kanske minns siade jag för ett tag sedan i ett inlägg om att hösten skulle gå i RAW och Proteinglassens tecken.

En utav dessa försök att se in i framtiden har nu slagit in och Lohilo verkar ha tagit Sverige med storm med tanke på den hastighet denna nykomling har spridit sig över Sverige med.




Lohilo är alltså en proteinglass med ungefär samma näringsinnehåll som smaksatt keso, riktad till dig som söker något gott men även vill ha koll på ditt fett och proteinintag.
Jag tycker att det är oerhört kul att se en seriös satsning på detta, med en trevlig modern samt unik design tror jag att denna glass kan bli populär både hos tyngdlyftare liksom instagramlyftaren, lattemamman eller pensionären.
Den fyller nämligen ett gigantiskt hålrum i Sverige som till skillnad mot våra grannländer länge stått gapande tomt, och om smaken är bra anar jag en dundersuccé inom kort tid.


I nuläget finns fyra smaker tillgängliga

Jag har faktiskt talat lite med glassens upphovsman som verkar vara en uppfinningsrik och passionerad person med stora planer för Lohilo och dess koncept.
Personligen hoppas jag att jag inom ett år kan köpa mig en förpackning i gymmet frysskåp direkt efter en böjsession likt man kan i Island, och jag tror att andra tillverkare kommer försöka slå sig in på samma spår då de ser efterfrågan på samma vis som proteinmjölken och kvargen.

Är du sugen på proteinglass och vad tycker du om konceptet?
Lämna gärna en kommentar!

1 kommentar:

  1. Jag köpte kaffesmaken och gillar den. Helt klart ett bra mellanmål.

    SvaraRadera