lördag 6 september 2014

Häagen-Dazs lanserar nygammal favorit: Coffee!

I förrgår, på fredagen den 4e September höll Häagen-Dazs Sverige ett event där de efter ett långt uppehåll äntligen lanserade en ny smak i sitt sortiment.

Jag  var inbjuden, men kunde på grund av min nuvarande bostadssituation inte komma och fick nöja mig med att se vad andra skrev om det hela.

Många av er drar säkert lite extra på smilbanden då ni får höra att smaken är en saknad favorit vid namn "coffee".





Personligen anser jag att de har gjort ett mycket smart val då utbudet av högkvalitativ kaffeglass id dagens Sverige är skralt, och de få smaker som finns hittills i mina ögon bara varit "bra" men inte fantastiska.

Om denna smak visar sig vara något i hästväg kommer de därmed ha en nischad produkt tillgänglig över hela landet som en inkörsport till premiumglassens underbara värld.






Jag hade nog ändå önskat att de istället återinfört en roligare smak såsom "Rum Raisin", Bananoffee Pie eller varför inte äntligen ge oss "Peanut Butter Pie"?

I dagsläget känns Sveriges utbud ungefär lika strikt och stelt som innan, men detta är ändå en bland många djupt saknad favorit som fyller ett betydligt större hålrum än exempelvis "Strawberries and cream" eller "Vanilla".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar