fredag 14 mars 2014

Häagen-Dazs släpper nya smaker

I eftersvallet av den braksuccé Ben&Jerry's core serie gjorde lanserade Häagen-Dazs som bekant sina "secret senations".
Dyra portionsförpackningar av premiumglass med flytande utspridda såskärnor istället för en stor kompakt.
Nu lanserar de sina tidigare två smaker "Chocolate Fondant" samt "Creme Brulee" i större version på 457ml. samt den nya smaken "Tiramisu"




Personligen hyser jag initialt en viss skepsis mot dessa nyheter då jag hellre sett att Häagen-Dazs istället lanserat någon av sina i utlandet tillgängliga smaker såsom "Rom Raisin" eller Chocolate Chip Cookie Dough.
Detta tycker jag känns lite oinspirerat och identitetslöst, men jag kommer hålla dessa fördomar till mig själv innan jag faktiskt smakar dem !

/Glassgurun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar